Sicil, 2014/II Sayi 32: Sayfa 152-169
Ars. Gör. Yusuf GÜLESÇI
Meliksah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Is ve Sosyal Güvenlik Hukuku Ana Bilim Dali Ögretim Üyesi
2012 yilinda kabul edilen 6331 sayili Is Sagligi ve Güvenligi Kanunu ve bu Kanuna dayali olarak çikarilan yönetmelikler bu alanda yeni bir dönemi baslatmistir. Bu kanun isverene birçok yükümlülük ve sorumluluk getirmistir. Bunlardan biri de is kazasi ve meslek hastaliklarini kayit ve bildirim yükümlülügüdür. Buna göre isveren; bütün is kazalarinin ve meslek hastaliklarinin kaydini tutar, gerekli incelemeleri yaparak bunlar ile ilgili raporlari düzenler. Ayrica isveren, belirli hallerde ve belirli sürede Sosyal Güvenlik Kurumu'na bildirimde bulunur. Bu çalismada isverenin is kazasi ve meslek hastaligi halinde bildirimde bulunma yükümlülügü incelenmistir.
İş kazası ve meslek hastalığı, kayıt ve bildirim yükümlülüğü, iş sağlığı ve güvenliği.
Occupational Health and Safety Act No.6331 and regulations based on this Act started a new era in the field of occupational health and safety. This Act forsees many obligations and responsibilities far employers. üne of them is recording and notification of occupational accidents and diseases. According to this obligation, the employer shall keep a list of all occupational accidents and diseases suffered by his workers and draw up reports after required studies are carried out. In addition, the employer shall notify the Social Security Institution in certain circumstances and at certain times which are determined by law. In this study, the employer's responsibility on the notification of occupational accidents and diseases shall be examined.
Occupational accident and diseases, responsibility of recording and notification, occupational health and safety.