Anasayfa / Sicil Sayı 51
76-91

Araştırma Makalesi

İşverenin İş Seyahatine İlişkin Giderlere Katlanma Borcu

Sicil, 2023/I Sayi 51: 76-91

Prof. Dr. Ercüment ÖZKARACA
Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı
Arş. Gör. Arzu HACIOĞLU ÇALIŞKAN
İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Mühendisliği Bölümü

Öz

Her gün çok sayıda işçi iş seyahatine çıkmakta; bu kapsamda bazı harcamalar yapmaktadır. İş seyahatinde ortaya çıkması muhtemel harcama kalemleri ve bunların karşılanma usulü, TBK m. 414-416 hükümlerine göre belirlenmelidir. Buna göre, işveren yalnızca işin görülmesinin gerektirdiği harcamalardan sorumlu olmayıp işçinin geçimi için zorunlu olan harcamalardan da sorumludur. İşveren tarafından karşılanacak masrafların kapsamı belirlenirken işçinin sübjektif durumu ile sadakat ve özen borcuna uygun davranıp davranmadığı da gözetilir. Yapılan harcamayı ve harcamanın gerekliliğini ispat yükü işçidedir.

Anahtar Sözcükler:

İş seyahati, gider, avans.


Abstract

Every day, a large number of employees undertake business trips and make some expenses. Expenses likely to arise during business trip and their reimbursement shall be determined in accordance with the article 414- 416 of Turkish Code of Obligations. Accordingly, the employer bears not only the expenses required for the work performance, but also necessary expenses for the employee’s livelihood. When determining the scope of the expenses to be borne by the employer, subjective situation of the employee and whether he/she acts in accordance with his duty of loyalty and care are also taken into consideration. The burden of proof regarding the expenses incurred and the necessity of it lies with the employee.

Keywords:

Business trip, expense, advance.